Értékpapír- vagy ügyfélszámlát nyitna? Kattintson! regisztrálok
bezár

ELŐZETES REGISZTRÁCIÓ ÉRTÉKPAPÍR ÉS ÜGYFÉLSZÁMLA NYITÁSHOZ

Amennyiben értékpapír- vagy ügyfélszámla nyitását tervezi, kérjük az alábbiakban adja meg adatait, hogy Bankunk az optimális ügyfélkiszolgálás céljából mielőbb felvehesse Önnel a kapcsolatot.

EN
Főoldal > Netbanking >

Biztonsági tájékoztató

Számítógépes bűnözők – Európában és most már hazánkban is – egy új módszerrel próbálják meg a banki ügyfelek számláit jogosulatlanul használni. A módszer szerint a számítógépes bűnözők a nem megfelelő védelemmel rendelkező ügyfelek számítógépe, tablet PC-je vagy okostelefonja felett egy kémprogram segítségével átveszik a teljes felügyeletet, miután az ügyfél interneten bejelentkezik az internetbankjába. Ezt követően az adott bank logójával ellátott, adategyeztetésre hivatkozó és az ügyfél türelmét kérő üzenetet jelenítenek meg a számítógép képernyőjén. Mialatt az ügyfél várakozik, a háttérben jogosulatlan pénzátutalásokat kezdeményeznek az ügyfél számlájának terhére.
A visszaélések odafigyeléssel és az internetbanki műveletekre alkalmazott számítógépek megfelelő védelmével (jogtiszta és biztonsági szempontból folyamatosan frissített operációs rendszer, naprakész vírus és kémprogram védelmi megoldás használata, tűzfal használata, stb.) megakadályozhatóak!
Ezért felhívjuk minden internetbanki szolgáltatást használó figyelmét arra, hogy amennyiben az internetbanki szolgáltatás használata során a szokásostól eltérő működést tapasztal (pl. adategyeztetésre történő felhívás jelenik meg, amely alatt a szolgáltatást nem tudja használni; az üzenetnek furcsa a nyelvezete, azaz hibás magyar nyelvtani szerkezetű, szóhasználatú, a megszokottól eltérő képernyőelem, beviteli mező jelenik meg, a szokásostól eltérő pl. ismételt SMS kommunikációra történik kísérlet az adott tranzakció hitelesítés során), azonnal szakítsa meg az internetkapcsolatot az adott weboldallal és vegye fel a kapcsolatot a számlavezető bankjával. Internetbanki műveletek előtt minden esetben győződjön meg arról, hogy valóban bankja weboldalán jár-e! Ezt az adott oldal tanúsítványának ellenőrzésével teheti meg. Ha böngészője tanúsítványhibát jelez, hagyja el az oldalt, és jelezze ezt bankjánál! Fontos, hogy a bankok adategyeztetésre hivatkozó üzenetet nem jelenítenek meg honlapjukon, vagy internet banki rendszerükben. Az ilyen kérés szinte bizonyosan csalárd próbálkozás. Javasoljuk továbbá, hogy minden problémás esetben ellenőrizze, illetve szakemberrel ellenőriztesse számítógépét és gondoskodjon a megfelelő vírusvédelmi eszközök alkalmazásáról!

1/. Személyi azonosítók, jelszavak elvesztése esetén mi a teendő:
Amennyiben elhagyta a Netbankba belépéshez szükséges Személyi azonosítóját és/vagy jelszavát, akkor a honlapunkon található telefonszámon keresztül, megfelelő beazonosítás után lehetősége van a netbank fiókjának ideiglenes tiltására. Új Személyi azonosító igénylésére csak a fiókunkban van lehetősége.

2/. személyi azonosítók, jelszavak használata:

Az internetes szolgáltatásokhoz használt jelszavait kezelje bizalmasan, azokat senki tudomására ne hozza. A jelszót se kódolt, se kódolatlan formában, se noteszba, se mobiltelefonba ne jegyezze fel. Amennyiben egy Ön által meghatározott, könnyen megjegyezhető kódot szeretne, lehetősége van a jelszó tetszőleges megváltoztatására. A jelszóváltoztatáskor kerülje az egyszerűen kitalálható nyilvánvaló számokat (pl. születési dátum, irányítószám).
Sajnálatos módon az utóbbi időben visszatérően előtérbe kerültek az adathalászati kísérletek. Ismételten felhívjuk szíves figyelmét, hogy az NHB Növekedési Hitel Bank Zrt. soha nem kér ügyfeleitől azonosító adatokat e-mailben, SMS-ben! Munkatársaink kizárólag az internetes szolgáltatáshoz használt azonosítóját kérdezhetik meg Öntől, a szolgáltatás használatához szükséges jelszót nem!
Kérjük, amennyiben olyan megkeresés érkezik Önhöz, amelyben jelszava megadására szólítják fel, az információ-adást minden esetben utasítsa vissza!

3/. Nem saját gépről történő használat veszélyei esetén a teendők:

Lehetőség szerint tartózkodjon az internetes szolgáltatás mások jelenlétében, illetve nyilvános helyen (pl. Internet Kávézó, munkahelyen sokak által közösen használt gép) stb.) történő használatától. Amennyiben mégis így veszi igénybe szolgáltatásunkat, a bank által megvalósított védelmi intézkedések mellett szükség van az Ön közreműködésére is. Amennyiben Ön szolgáltatásunkat nem a saját gépén veszi igénybe, javasoljuk, hogy a Bejelentkezés oldalon ne engedélyezze az ideiglenes internet fájlok tárolását.